Easypartner i Sverige AB förvärvar en del av Advago AB som ansluter sig till Easypartners kedja under namnet Easypartner Advago.

Easypartner i Sverige AB startade sin verksamhet 2014 och omsatte år 2020 cirka 42 Mkr. I dagsläget har Easypartner 25 anställda och bedriver kontor i Örebro, Köping, Falun, Eskilstuna och Borlänge. Easypartner är ett företag som erbjuder moderna IT- och kommunikationslösningar för både små och stora företag.

Advago AB grundades 2019 och är en modern mediabyrå som arbetar med transparent och resultatfokuserad digital marknadsföring. Advago driver sin verksamhet i Köping och har i skrivande stund fyra st anställda med mångårig erfarenhet av digital marknadsföring.

Efter förvärvet kan Jimmie Pålsson, VD Easypartner i Sverige AB konstatera:
”Med förvärvet av Advago bryter vi en ny mark på Easypartner och tar in IT- och digital marknadsföring i vår portfölj. Advago tillför många års erfarenhet och har en otroligt spännande produkt och kundportfölj.”

Jimmie förklarar också vidare;
”Easypartner ser ett behov för att fortsätta utvecklingen och samtidigt hjälpa våra kunder som den helhetsleverantör vi är, så saknade vi just denna pusselbit inom IT- och digital marknadsföring. Nu kan vi äntligen växla upp i ett raskt tempo och samtidigt skapa nya förutsättningar för våra kunder och partners.”

Victor Morsing, projektledare på Advago berättar;
”Vi är redan nu otroligt stolta över vårt kommande samarbete med Easypartner. Vi ser framemot att erbjuda våra kunder en unik och bred produktportfölj. Easypartner Advago går mot en ljus framtid som en unik helhetsleverantör inom IT- och digital marknadsföring”

//Pressrelease